Dieta wg dr Johanny Budwig (1903-2003)

– niemiecka biochemik, siedem razy nominowana do Nagrody Nobla za swoje naukowe osiągnięcia .Pionierka badań nad kwasami omega3 i olejem lnianym. Jej odkrycia  zasługują na miano  najważniejszych osiągnięć w dziedzinie tłuszczów spożywczych  i ich kapitalnej roli zdrowotnej. Jak również w dziedzinie  naturalnych terapii w całym XX wieku. Jej dieta jest łatwo identyfikowana dzięki tzw. paście – mieszaninie oleju lnianego i chudego twarożku. Doktor Budwig założyła własną klinikę, w której stosowała opracowaną przez siebie dietę u pacjentów z chorobami nowotworowymi, przewlekłymi stanami zapalnymi, stwardnieniem rozsianym.

Zapisując się na listę zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności.

To właśnie dzięki jej badaniom  możliwe jest wyróżnienie i odróżnienie kwasów tłuszczowych nasyconych od nienasyconych  i ich znaczenie dla zdrowia człowieka. Dr Budwig w swojej pracy badawczej zaobserwowała ogromne ryzyko i zagrożenie  jakie niesie ze sobą  spożywanie  żywności wysoko przetworzonej oraz spożywanie tłuszczów trans. W opracowanej przez siebie diecie proponowała powrót do żywności świeżej i nieprzetworzonej, naturalnej. Światową sławę i rozgłos przyniosła jej dieta oparta na spożywaniu oleju lnianego tłoczonego na zimno połączonego z chudym białym serem – tę mieszankę nazwano Pastą. Ta zaś stała się podstawą diety olejowo-białkowej.

Niemal cała współcześnie żyjąca populacja ludzi jest w stałym, głębokim niedoborze NNKT, co powoduje coraz większą zachorowalność na choroby cywilizacyjne. Metoda dr Budwig to przywrócenie  naszemu organizmowi  równowagi  - nasycenie go odpowiednio dużą ilością  kwasu omega 3 przez co komórki odzyskują  swoje pierwotne, naturalne właściwości – NNKT budują wraz z białkami każdą komórkę ciała i regulują wiele procesów fizjologicznych.

Przepis na PASTĘ do diety dr Budwig

Podczas stosowania diety dr Budwig należy spożywać przede wszystkim świeże produkty bez jakichkolwiek dodatków chemicznych i polepszaczy (glutaminian sodu, polepszacze w pieczywie). Podstawowym i jedynym tłuszczem w diecie powinien być olej lniany – świeży, tłoczony na zimno, nieoczyszczony, niefiltrowany spożywany w postaci PASTY, czyli mieszaniny oleju lnianego z chudym twarogiem. Od 2 łyżek (ilość profilaktyczna) do 8 łyżek (ilość dla osób chorych) zmieszać z chudym twarogiem i jogurtem naturalnym, maślanką lub kefirem (najlepiej 0% tłuszczu). Olej z pozostałymi składnikami należy miksować co najmniej 5 minut np. przy pomocy blendera – do uzyskania jednolitej konsystencji.

Tak przygotowaną pastę  można doprawiać na różne sposoby – podawać z warzywami, na słodko z miodem. Pasta musi być podawana na zimno, nie można jej podgrzewać albo zapiekać ponieważ kwasy omega 3 ulegają zniszczeniu w wysokiej temperaturze.

Smacznego!

Zapisując się na listę zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności.